Büyük bütçe, büyük kampanya!
Sektör lideri olsanız bile pazarlama konusunda yeni ve yaratıcı fikirleriniz olmalı. Her zaman farklı fikirlerle tüketicilerin karşısına çıkan Coca-Cola, yeni kampanyası My Coke Rewards'a geçtiğimiz günlerde start verdi. Kredi kartlarından aşina olduğumuz puan biriktirerek ödül kazanma fikrini yeniden yorumlayan Coca-Cola, kampanya dahilinde yaklaşık 50 milyon dolarlık ödül dağıtacak.
İster sinema tutkunu olsun ister olmasın, herkes Oscar ödül törenini merak eder. Yılın en büyük olaylarından biri olan Oscar gecesi, her yıl tüm dünyadan milyonlarca insanı televizyon başına çeker. O gece bazıları ünlülerin kırmızı halıdaki kıyafetlerini inceler, bazıları hangi Oscar'ın kime ve neden gittiğini yorumlar, bazıları da 'hangi marka, ne iletişimi yapıyor' diye reklamlara kilitlenir.
Bu yıl ağırlıklı olarak önceden yayınlanan reklamların tekrarları vardı. Yenilerden en çok beğendiğim M. Nigh Shymalan'ın American Express reklamı oldu. 'My Life. My Card' serisinin devamı olan reklamı Shymalan, Oscar'ın temasına uygun olarak yazmış, yönetmiş. "Hayatı sonuna kadar yaşayanların kartı, American Express" diyen Ogilvy&Mather NY, daha önce de Martin Scorses ve Robert De Niro ile çalışmıştı.
COCA-COLA'DAN ESKİ PROMOSYONA YENİ YORUM
ABD'de Mart ayının diğer büyük olayı ise 'March Madness' adı verilen üniversiteler arası basketbol şampiyonasıydı. Genç nufüsun TV izleme oranının arttığı dönemde Coca-Cola, yeni sadakat programı My Coke Rewards'ın lansmanını gerçekleştirdi. Uzun soluklu kampanya olarak tasarlanan My Coke Rewards'da tüketiciler, daha önce havayolları ve kredi kartlarından alıştıkları gibi puan biritiktirecekler. Kampanyanın amacının tüketiciye farklı bir deneyim yaşatmak olduğunu açıklayan Coca-Cola üst düzey yöneticisi Katie Bayne, kampanyanın heyecanını artırmak için, tema şişelerine süpriz hediye çekleri ve arabalar sakladı. TV, radyo, basın ve internet ayağı olan kampanya için birden fazla ajans çalışıyor. MyCokeRewards.com adlı internet sitesinde kampanya hakkında detaylı bilgi yer alıyor.
VW'DEN 'FAST' ATAĞI
Coca-Cola'nın çalıştığı ajanslardan biri olan CP+B, 2006 Kış Olimpiyatlarında Volkswagen için hazırladığı ilk kampanyayı hayata geçirdi. VW 2005 yılı sonunda, 10 yıldır çalıştığı Boston merkezli Arnold Worldwide ile yollarını ayırıp 400 Milyon dolarlık bütçesini CP+B'ye kaydırmıştı. Kampanyada sürücülerin araba kullanırken içlerinden gelen daha hızlı gitme isteğine 'Fast' adı verilip Darth Vader ile Pac-Man arası bir karakter yaratılmış. Bu da reklamda ilgiyi artıran başarılı unsurlardan biri. Reklamlar 'Make friends with your Fast' sloganıyla yayınlandı. VW'nin yıllardır kullandığı 'Drivers Wanted' sloganının bundan sonra kullanılıp kullanılmayacağı ise belli değil. Farkındalık yaratmış, tüketicinin duygusal bağ kurduğu sloganın bir yana bırakılması ve 'yeni kampanya yeni slogan' denmesi tüketiciyle kurulan bağ açısından sakıncalı olabilir. Şu ana kadar kampanya dahilinde 4 GTI reklamı lanse edildi. Benim favorim, 'daha az ağırlık daha çok keyif' diyen "Fast'ın tavsiyesiyle kız arkadaşını GTI'ına almayan delikanlıyı" anlatan reklam. Kampanyayı merak edenler bir GTI hayranı tarafından kurulan myfastgit.com sitesine bakabilir.
İYİ FİKRE KÖTÜ UYGULAMA
Reklam dünyasında Kaliforniya Süt Üreticilerinin "Got Milk?" kampanyasını bilmeyen, duymayan kalmamıştır sanırım. Naomi Campbell'dan Serena Williams'a, Batman'den quarterback Ben Roethlisberger'e kadar birçok ünlü, sütten bıyıklarıyla kampanyada yer aldı.
Goodby, Silverstein & Partners bugünlerde, uzun soluklu kampanyanın azalan enerjisini artırmaya çalışıyor. Ajans interaktif mecrada uzaylılar tarafından inekleri kaçırılan çiftçilerin hikayelerini anlatıyor. Kampanyada dünyalı inekler, sütü olmayan uzaylıların tehdidi altında.
Kampanya dahilinde CowAbduction.com sitesinde çiftçiler kaybolan ineklerini raporlayabiliyor, birbirleriyle iletişim kurup tavsiyelerde bulunuyorlar. Oldukça başarılı, yaratıcı, insanda merak uyandıran interaktif bir kampanya hazırlanmış. Ancak lansmanı yeni yapılan sitede birkaç görsel ve basit bir iki röportaj dışında bir şey yok. Uygulama, yaratıcı fikrin çok gerisinde kalmış. Bu kadar güzel bir fikir için daha zengin ve yaratıcı bir içerik oluşturulabilirdi.
İster sinema tutkunu olsun ister olmasın, herkes Oscar ödül törenini merak eder. Yılın en büyük olaylarından biri olan Oscar gecesi, her yıl tüm dünyadan milyonlarca insanı televizyon başına çeker. O gece bazıları ünlülerin kırmızı halıdaki kıyafetlerini inceler, bazıları hangi Oscar'ın kime ve neden gittiğini yorumlar, bazıları da 'hangi marka, ne iletişimi yapıyor' diye reklamlara kilitlenir.
Bu yıl ağırlıklı olarak önceden yayınlanan reklamların tekrarları vardı. Yenilerden en çok beğendiğim M. Nigh Shymalan'ın American Express reklamı oldu. 'My Life. My Card' serisinin devamı olan reklamı Shymalan, Oscar'ın temasına uygun olarak yazmış, yönetmiş. "Hayatı sonuna kadar yaşayanların kartı, American Express" diyen Ogilvy&Mather NY, daha önce de Martin Scorses ve Robert De Niro ile çalışmıştı.
COCA-COLA'DAN ESKİ PROMOSYONA YENİ YORUM
ABD'de Mart ayının diğer büyük olayı ise 'March Madness' adı verilen üniversiteler arası basketbol şampiyonasıydı. Genç nufüsun TV izleme oranının arttığı dönemde Coca-Cola, yeni sadakat programı My Coke Rewards'ın lansmanını gerçekleştirdi. Uzun soluklu kampanya olarak tasarlanan My Coke Rewards'da tüketiciler, daha önce havayolları ve kredi kartlarından alıştıkları gibi puan biritiktirecekler. Kampanyanın amacının tüketiciye farklı bir deneyim yaşatmak olduğunu açıklayan Coca-Cola üst düzey yöneticisi Katie Bayne, kampanyanın heyecanını artırmak için, tema şişelerine süpriz hediye çekleri ve arabalar sakladı. TV, radyo, basın ve internet ayağı olan kampanya için birden fazla ajans çalışıyor. MyCokeRewards.com adlı internet sitesinde kampanya hakkında detaylı bilgi yer alıyor.
VW'DEN 'FAST' ATAĞI
Coca-Cola'nın çalıştığı ajanslardan biri olan CP+B, 2006 Kış Olimpiyatlarında Volkswagen için hazırladığı ilk kampanyayı hayata geçirdi. VW 2005 yılı sonunda, 10 yıldır çalıştığı Boston merkezli Arnold Worldwide ile yollarını ayırıp 400 Milyon dolarlık bütçesini CP+B'ye kaydırmıştı. Kampanyada sürücülerin araba kullanırken içlerinden gelen daha hızlı gitme isteğine 'Fast' adı verilip Darth Vader ile Pac-Man arası bir karakter yaratılmış. Bu da reklamda ilgiyi artıran başarılı unsurlardan biri. Reklamlar 'Make friends with your Fast' sloganıyla yayınlandı. VW'nin yıllardır kullandığı 'Drivers Wanted' sloganının bundan sonra kullanılıp kullanılmayacağı ise belli değil. Farkındalık yaratmış, tüketicinin duygusal bağ kurduğu sloganın bir yana bırakılması ve 'yeni kampanya yeni slogan' denmesi tüketiciyle kurulan bağ açısından sakıncalı olabilir. Şu ana kadar kampanya dahilinde 4 GTI reklamı lanse edildi. Benim favorim, 'daha az ağırlık daha çok keyif' diyen "Fast'ın tavsiyesiyle kız arkadaşını GTI'ına almayan delikanlıyı" anlatan reklam. Kampanyayı merak edenler bir GTI hayranı tarafından kurulan myfastgit.com sitesine bakabilir.
İYİ FİKRE KÖTÜ UYGULAMA
Reklam dünyasında Kaliforniya Süt Üreticilerinin "Got Milk?" kampanyasını bilmeyen, duymayan kalmamıştır sanırım. Naomi Campbell'dan Serena Williams'a, Batman'den quarterback Ben Roethlisberger'e kadar birçok ünlü, sütten bıyıklarıyla kampanyada yer aldı.
Goodby, Silverstein & Partners bugünlerde, uzun soluklu kampanyanın azalan enerjisini artırmaya çalışıyor. Ajans interaktif mecrada uzaylılar tarafından inekleri kaçırılan çiftçilerin hikayelerini anlatıyor. Kampanyada dünyalı inekler, sütü olmayan uzaylıların tehdidi altında.
Kampanya dahilinde CowAbduction.com sitesinde çiftçiler kaybolan ineklerini raporlayabiliyor, birbirleriyle iletişim kurup tavsiyelerde bulunuyorlar. Oldukça başarılı, yaratıcı, insanda merak uyandıran interaktif bir kampanya hazırlanmış. Ancak lansmanı yeni yapılan sitede birkaç görsel ve basit bir iki röportaj dışında bir şey yok. Uygulama, yaratıcı fikrin çok gerisinde kalmış. Bu kadar güzel bir fikir için daha zengin ve yaratıcı bir içerik oluşturulabilirdi.
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Ana Sayfaya Dön